Detall
El president del CAC demana un sistema integrat i homologat per mesurar les audiències que inclogui també els continguts difosos per internet
Roger Loppacher -esquerra- i Javier Lafuente. FOTO: marianoblanco.com/premsa UAB
09/06/2017

• Roger Loppacher ha inaugurat la jornada "Dissenyant eines per mesurar l'audiència digital a Catalunya", en què s'ha presentat l'Observatori de la Comunicació a Catalunya

El president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, ha demanat avui al sector audiovisual la implantació d'un sistema homologat per mesurar les audiències dels continguts que es difonen per internet. "Cal homologar i acordar un nou sistema de mesurament integrat per tal que sigui la referència del sector, tal com ara ho són les dades de Kantar o l'EGM", ha dit.

Loppacher considera que cal crear un sistema d'audimetria crossmedia, que integri les audiències que es generen des de qualsevol dispositiu, com ara la televisió tradicional, l'Smart TV, la tableta o el mòbil, així com mitjançant qualsevol sistema de recepció, com ara el broadcast tradicional, l'IPTV, el satèl·lit, les plataformes d'intercanvi de vídeos o les xarxes socials.

Segons el president del CAC, els mitjans catalans, així com els de la resta de països, són conscients del canvi d'hàbits de consum, especialment per part dels més joves, i, per tant, se centren a captar el que denominen Young-adults i les grans audiències urbanes en entorns de mobilitat.

Loppacher ha puntualitzat que potser algun sistema de serveis audiovisuals pugui preferir no fer pública la seva audiència per no afavorir la competència, però ha afegit que, en qualsevol cas, resulta imprescindible aconseguir un nou sistema d'audimetria per certificar l'abast que tenen els mitjans públics que per llei han de prestar unes missions de servei públic. "Cal conèixer de manera precisa la seva repercussió real, amb independència de si la ciutadania consumeix aquests continguts mitjançant un suport o un altre", ha dit.

El màxim responsable del regulador català ha fet aquestes declaracions en la inauguració de la jornada "Dissenyant eines per mesurar l'audiència digital a Catalunya", que han organitzat el CAC, el Departament de la Presidència i l'InCom-UAB. La jornada ha tingut lloc al Palau Robert, a Barcelona.

En la inauguració també hi ha participat el vicerector d'Innovació i de Projectes Estratègics de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Javier Lafuente, qui ha dit que ens trobem en una situació de canvi permanent i que la posta en marxa de l'Observatori de la Comunicació a Catalunya permetrà adaptar-se a aquest canvi i evolució pel que fa als mitjans. Ha afegit que, com a universitat pública, per a la UAB el més rellevant és tenir impacte en la societat.

En la jornada, la directora de l'Institut de la Comunicació de la UAB (InCom-UAB), Amparo Huertas, ha presentat l'Observatori de la Comunicació a Catalunya. Es tracta d'un nou espai digital disponible a l'adreça http://observatoricomunicacio.cat/ que farà un seguiment permanent del sector comunicatiu per tal d'esdevenir una font d'informació bàsica tant per a l'àmbit acadèmic com per al professional.

L'Observatori s'actualitzarà a diari tant amb continguts propis com amb continguts aliens. Hi haurà una agenda d'activitats desenvolupades a Catalunya i cròniques d'esdeveniments ja realitzats, notícies d'actualitat i ressenyes de novetats editorials, a més de l'actualització permanent de les dades recollides per a l'elaboració de l'Informe de la comunicació a Catalunya, un projecte que es desenvolupa des de l'any 2000 i que es publica amb caràcter biennal amb el suport de la Generalitat i el patrocini de Gas Natural Fenosa.

24.06.2017

Mida del text: 

Avís legal  |  Protecció de dades  |   |  Mapa Web  |  Enllaços d'interès