Inici >
VIII Premis El CAC a l'escola
  Categoria A. Alumnat i Centres Educatius
    Educació infantil i primària cicle inicial
    Primer premi
    Autor/s: Escola Labandària (Sant Andreu de Llavaneres)
    Títol: Fem premsa!!!
    Resum: Treball d'aula on s'ensenya a l'alumnat de cicle infantil a analitzar els continguts propis de la premsa escrita i el seu procés d'elaboració per a, finalment, contribuir en la producció de notícies pròpies que, posterioment, es publiquen en la revista trimestral del centre.
    Tercer premi
    Autor/s: Escola Tibidabo (Barcelona)
    Títol: La girafa Marta i El cavaller Edu i la princesa Alamina
    Resum:

    Premi atorgat ex aequo. Es presenten dos treballs on els nens i nenes d'educació infantil, 4 i 5 anys, treballen el procés d'enregistrament d'una animació; amb aquesta activitat l'alumnat es familiaritza amb el llenguatge audiovisual i s'estimula la seva capacitat perceptiva, analítica, etc.


    Educació primària cicle mitjà i cicle superior
    Primer premi
    Autor/s: Escola Joan Maragall (Arenys de Mar)
    Títol: Sisè parla
    Resum:

    Experiència radiofònica amb alumnes de sisè de primària; el treball incideix en la percepció, l'anàlisi i la producció, amb la finalitat de millorar la competència comunicativa audiovisual, i potenciant les capacitats crítica i argumentativa.

    Segon premi
    Autor/s: Escola Daniel Mangrané i Escardó (Jesús - Tortosa)
    Títol: Magnetisme
    Resum: Es presenta el procés de treball de l'adaptació cinematogràfica d'un conte; destaca la reflexió sobre les adaptacions literàries al cinema amb la finalitat de descobrir el llenguatge cinematogràfic i la seva relació directa amb la literatura.
    Tercer premi
    Autor/s: Escola Josep Dalmau Carles (Girona)
    Títol: La publicitat i els valors
    Resum: Aquest projecte duu a terme activitats d'anàlisi i de reflexió sobre el llenguatge publicitari i sobre els valors implícites de la publicitat, per acabar elaborant espots publicitaris estàtics i dinàmics.

    Educació secundària obligatòria - primer cicle
    Primer premi: Desert
    Segon premi: Desert
    Tercer premi: Desert

    Educació secundària obligatòria - segon cicle
    Primer premi
    Autor/s: Escola SOLC (Barcelona)
    Títol: Projecte de recerca en comunicació a 4t d'ESO
    Resum:

    Projecte global on es donen les pautes perquè alumnes de 4t d'ESO analitzin críticament diversos formats de televisió, tot estimulant l'experimentació amb els continguts audiovisuals de manera organitzada i sistemàtica.

    Tercer premi
    Autor/s: SES Morelló (Esterri d'Àneu)
    Títol: Les valls d'Àneu i el pallarès
    Resum: Es presenta un documental fruit d'un treball de recerca sobre la situació real del dialecte pallarès a les valls d'Àneu; l'experiència desenvolupa amb rigor un gènere televisiu complex com és el documental.
    Quart premi
    Autor/s: Institut Roseta Mauri (Reus)
    Títol: La ràdio a l'escola una eina de treball
    Resum:

    Premi atorgat ex aequo. Després d'un procés de recollida d'informació i d'anàlisi, els alumnes que participen en aquest projecte desenvolupen petites produccions radiofòniques, fet que possibilita l'assoliment significatiu dels objectius i dels continguts audiovisuals tractats.

    Autor/s: SES Serra de Noet (Berga)
    Títol: Llegim, actuem ...
    Resum: Premi atorgat ex aequo. Aquest treball recorre als mitjans de comunicació audiovisuals amb l'objectiu de fomentar el gust per la lectura. De forma transversal, es treballa el llenguatge televisiu i radiofònic, entre d'altres, fins arribar a la producció d'un reportatge videogràfic.

    Educació secundària postobligatòria
    Primer premi
    Autor/s: Xènia Serrat Alcàcer - Institut La Garrotxa (Olot)
    Títol: Els guardians de la llibertat
    Resum: Treball de recerca que estudia el tractament dels programes de televisió relacionats amb els telenotícies, centrant-se en l'àmbit de la immigració i de la joventut.
    Segon premi
    Autor/s: Jordi Prieto Luján - Institut Jaume Mimó (Cerdanyola del Vallès)
    Títol: Les sèries de ficció juvenils i els guions de televisió
    Resum: Treball de recerca que té per objectiu conèixer el funcionament de les televisions, aprofundint en el gènere d'entreteniment de les sèries televisives i en la seva influència en la població més jove, fins arribar a produir el pilot d'una sèrie.
    Tercer premi
    Autor/s: Rubén Llorach Turrión - Institut Juan Manuel Zafra (Barcelona)
    Títol: TR: La pel·lícula
    Resum: Treball de recerca que consisteix en l'elaboració d'un documental sobre el propi treball de recerca, amb una gran qualitat formal i originalitat.
   Categoria B. Professorat
    Professorat
    Segon premi
    Autor/s: Joan Carles Tagua Jiménez - Institut Ramón Turró i Darder (Malgrat de Mar)
    Títol: Teleturró
    Resum: Es presenta un conjunt de projectes d'ús dels mitjans audiovisuals que convergeixen en una plataforma web en format televisiu, Teleturró; totes les experiències s'integren en l'àmbit curricular i amb altres projectes del centre. Enllaç amb Teleturró: http://teleiesmalgrat.blogspot.com/
    Tercer premi
    Autor/s: Eloïsa Valero Antón - Institut Gabriel Ferrater i Soler (Reus)
    Títol: Publicitat televisiva
    Resum: Experiència de treball sobre la publicitat televisiva que es basa en l'anàlisi, la reflexió i la producció com a metodologia de treball, afavorint la creació i la participació de l'alumnat.

23.07.2017

Mida del text: 

Avís legal  |  Protecció de dades  |   |  Mapa Web  |  Enllaços d'interès