Back to top

XXXIII Premis CAC a la investigació sobre comunicació audiovisual

  • Primer premi
    Autor/s:
    Floriane Bardini
    Resum:
    Tesi en què es fa una proposta funcional de l’audiodescripció (AD) i es desenvolupa un marc estratègic per crear estils diversos d’AD. L’autora defineix dos estils d’AD interpretatius: cinematogràfic i narratiu i du a terme un estudi empíric amb persones amb discapacitat visual. L’estudi conclou que els aspectes emocionals i estètics es transmeten millor en les audiodescripcions interpretatives que en l’audiodescripció convencional i que milloren l’experiència fílmica de les persones amb discapacitat visual.

  • Segon premi
    Autor/s:
    Fernanda Elisabeth Ramírez Santos
    Resum:
    Tesi que analitza el tractament informatiu de la principal cadena de televisió mexicana sobre el cas de la desaparició de 43 estudiants el 2014. L’autora examina si va complir o no amb els principis ètics del periodisme, a partir de l’anàlisi de contingut de peces informatives, la identificació de frames, la correlació amb codis deontològics i entrevistes a familiars de les víctimes. El treball incorpora un decàleg per a una cobertura informativa responsable en situacions de crisi.

  • Menció especial
    Autor/s:
    Gemma Palà Navarro
    Resum:
    Tesi que estudia el tractament mediàtic que va fer TV3 sobre el procés sobiranista i que se centra en el 9-N de 2014 i l’1-O de 2017. La metodologia utilitzada combina l’anàlisi de contingut des de la perspectiva del framing amb les entrevistes semiestructurades a responsables de redacció i edició dels programes, per tal d’establir quin va ser el context de producció informativa i quins criteris i decisions de redacció van condicionar el relat periodístic.

  • Menció especial
    Autor/s:
    Paola Lagos Labbé
    Resum:
    L’autora estudia a la seva tesi les estratègies narratives, estètiques i formals que l’artista brasiler-israelià David Perlov desenvolupa en els seus diaris documentals. La investigació explora les retòriques que utilitza l’artista per construir la seva memòria i representar el desarrelament i el desplaçament. La tesi delimita el concepte d’imatge frontissa per simbolitzar els passatges, relacions i tensions entre vida i art, entre privat i públic, passat i present o desterrament i retorn, entre altres.