El CAC posa en marxa una nova campanya per al bon ús de les pantalles en l’aprenentatge en línia i per utilitzar amb seguretat les xarxes socials
- La campanya constarà de dos anuncis i dues falques que s’emetran per TV3, betevé, La Xarxa, Catalunya Ràdio, així com algunes ràdios privades i televisions i ràdio locals. També es difondran mitjançant les xarxes socials
- Pel que fa a l’aprenentatge en línia, el president del CAC, Roger Loppacher, recomana planificar les tasques que requereixen l’ús de pantalles, habilitar un espai d’estudi tranquil i que els pares, en la mesura que sigui possible, acompanyin els infants en les tasques escolars i els aconsellin com fer les cerques
- Pel que fa a la seguretat en les xarxes socials, es recomana desconfiar dels desconeguts, abstenir-se d’enviar fotos o vídeos íntims, vigilar amb les dades personals i verificar la publicitat
- En l’àmbit de l’intercanvi de bones pràctiques, el regulador de Croàcia ha sol·licitat els sis espots per emetre’ls subtitulats al seu país
El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha posat en marxa una nova campanya per fer un ús responsable de les pantalles durant el confinament per l’alerta sanitària. En concret, s’emetran dos anuncis, un per fer un bon ús de les pantalles durant l’aprenentatge en línia i un altre per utilitzar amb seguretat les xarxes socials.
La campanya, que és continuació d’una primera amb quatre anuncis, es difondrà des d’avui, 29 d’abril. La nova campanya consta de dos vídeos amb animacions i de dues falques de ràdio, que seran emesos per TV3, betevé, La Xarxa i altres televisions locals, i per Catalunya Ràdio i diverses ràdios privades i públiques. Els vídeos també seran difosos per les xarxes socials.
La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha planificat emetre els diferents anuncis quatre cops al dia, coincidint amb el Telenotícies migdia i el Telenotícies vespre, i dins del canal Super3. En el cas de Catalunya Ràdio, s’hi emetran tres falques diàries.
Pel que fa a l’aprenentatge en línia, el president del CAC, Roger Loppacher, ha destacat que cal planificar les tasques que requereixen l’ús de pantalles i habilitar, si és possible, un espai tranquil per dur-les a terme. Així mateix, proposa, en la mesura que sigui possible, acompanyar els infants en l’aprenentatge i aconsellar-los sobre com cercar la informació, així com de no oblidar-se de fer petits descansos. El lema de l’espot és: “Durant el confinament, aprofitem les eines digitals i aprenem amb les pantalles”.
En el cas de l’anunci per millorar la seguretat quan s’utilitzen les xarxes socials, els missatges són que cal desconfiar de les propostes de desconeguts i que en cap cas s’han d’enviar ni fotografies ni vídeos íntims. També que les aplicacions que s’utilitzen han de ser segures i que cal vigilar amb les dades personals. Així mateix, cal verificar sempre la publicitat amb la consulta de la font original. El lema de l’anunci és: “Durant el confinament, connecta’t amb seguretat”.
Aquesta nova campanya és la continuació de la que es va fer del 8 al 26 d’abril, amb un total de quatre anuncis, amb recomanacions per lluitar contra la desinformació sobre la COVID-19, així com per aconseguir un ús raonable de les pantalles. Les dues campanyes s’emmarquen en el programa eduCAC.
Croàcia també passarà la campanya del CAC
Per altra banda, en l’àmbit de l’intercanvi de bones pràctiques, el regulador audiovisual croata, l’Agency for Electronic Media of the Republic of Croatia (Agencija za elektronicke medije), ha sol·licitat les sis creativitats de la campanya impulsada pel CAC per tal d’emetre-les al seu país. Els anuncis es podran sentir en versió original en llengua catalana i estaran subtitulats a la llengua croata.
Espots de la campanya: