El president del CAC reivindica la importància dels mitjans locals com a element de cohesió territorial i de contribució a la llengua catalana

Foto 1
Roger Loppacher. (Foto 1)

  • El president del Consell Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher, participa en la inauguració del Mercat Audiovisual de Catalunya
     
  • Roger Loppacher subratlla que cal corregir el text de l’Avantprojecte de llei de la comunicació audiovisual, alhora que reclama actualitzar de manera urgent la llei catalana de l’audiovisual

El president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, considera que els mitjans locals són un element essencial del sector de la comunicació perquè impulsen la cohesió territorial i la llengua catalana en els seus diferents estàndards. “Els mitjans de proximitat són, sens dubte, una de les baules més importants i certament la més propera del teixit comunicatiu del nostre país”, ha afirmat.

Loppacher ha fet aquestes declaracions en l’acte d’inauguració de la 22 edició del Mercat Audiovisual de Catalunya, que s’ha fet a Granollers.

Loppacher ha elogiat als organitzadors del certamen per ser capaços d’haver-lo mantingut com a punt de trobada del sector audiovisual català, malgrat les restriccions derivades de la crisi sanitària.

“Si fa un any, en el pitjor moment de la pandèmia, els responsables ja van ser capaços de trobar la manera de mantenir la seva cita anual, ara, en aquesta segona edició després de l’esclat de la crisi, podem comprovar com el MAC està plenament consolidat i demostra, tant en èpoques de bonança, com en temps d’adversitats, tenir una salut de ferro al servei del conjunt del sector”, ha asseverat.

El president del CAC ha destacat que l’edició d’enguany abordarà temes molt rellevants, com ara la implantació creixent del periodisme mòbil, el futur de la ràdio musical o el fenomen del podcast. “En els tres casos, el fil conductor és la manera com el sector s’ha d’adaptar a la disrupció causada per la introducció de noves tecnologies. I no tinc cap dubte que un sector tan àgil i dúctil com el de la comunicació local podrà trobar la millor fórmula per adaptar-s’hi”, ha manifestat.

Loppacher ha fet referència a les dades sobre consum de plataformes de serveis de vídeo a petició, fetes públiques ahir pel CAC, que assenyalen que el líder continua sent Netflix, amb un creixement notable de HBO i de Disney+.

També ha destacat la necessitat de desplegar les mesures que preveia el Llibre Blanc de l’Audiovisual i l’Estudi sobre la comunicació local a Catalunya, per tal d’enfortir i consolidar el sector català.

Finalment, el president del CAC ha lamentat la proposta feta per l’Administració General de l’Estat en relació amb l’Avantprojecte de llei general de comunicació audiovisual, del qual ha subratllat que no respecta la diversitat cultural i lingüística de l’Estat espanyol i que no reconeix les competències d’autoritats de regulació com el CAC.

“Cal, doncs, que en les negociacions entre els Governs o en el posterior debat parlamentari s’introdueixin les correccions necessàries que permetin rectificar el biaix centralista de l’Avantprojecte”, ha dit Loppacher, que ha afegit que alhora cal actualitzar de manera immediata la Llei de la comunicació audiovisual de Catalunya.


Foto 2
Lluís Garriga (a l'esquerra), Alba Barnusell, Josep Mayoral, Oriol Duran i Josep Maria Codina. (Foto 2)