Atesa la cruesa de les imatges conegudes avui de l’atemptat de la Rambla, i per respecte a les víctimes i als seus familiars, el CAC demana als mitjans audiovisual, digitals, i a les xarxes socials, la màxima cautela en la seva emissió

En el marc del judici sobre els atemptats del 17-A a Barcelona i Cambrils, avui s’han visionat unes imatges sobre l’atropellament a la Rambla. Atesa la cruesa de les imatges conegudes avui, i per respecte a les víctimes i als seus familiars, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) demana als mitjans audiovisual, als mitjans digitals, a les plataformes d’intercanvi de vídeos i a les xarxes socials, la màxima cautela en la seva emissió. Així mateix, demana als usuaris de les xarxes socials que també extremin la cura a l’hora de compartir-les o no.

 El CAC ja va demanar ahir als mitjans que cobreixen informativament el judici que tinguin cura amb les imatges d’arxiu que emeten i va recordar que tenen a la seva disposició les Recomanacions sobre la cobertura informativa d’actes terroristes, elaborades conjuntament amb el Col·legi de Periodistes de Catalunya.

 Les Recomanacions del CAC assenyalen que convé evitar l’espectacularització del llenguatge audiovisual i evitar la intrusió en la privadesa de les víctimes i, en concret, abstenir-se de difondre imatges de cossos de víctimes mortals si se les pot reconèixer o si la cruesa és excessiva, aquest últim aspecte a judici dels responsables editorials del mitjà i en funció també de si aporten o no elements informatius rellevants.

Recomanacions sobre la cobertura informativa d’actes terroristes

Documentos adjuntos