El CAC posa en marxa un servei de consultes sobre l’aplicació de la normativa electoral
- La iniciativa, que estarà operativa fins a l’1 d’abril, s’adreça a tots els prestadors de ràdio i de televisió de cara a la planificació i la cobertura de les properes eleccions municipals
El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha posat en marxa un servei de consultes sobre la normativa electoral, que s’adreça a tots els prestadors de ràdio i de televisió de cara a aportar-los els paràmetres legals que cal aplicar en la planificació i la cobertura informativa de les properes eleccions municipals. El servei estarà operatiu fins a l’1 d’abril.
El servei de consultes, que té un caràcter no vinculant, s’ha creat com a resposta a les inquietuds i els dubtes que es van posar de manifest en la jornada “Eleccions municipals 2023. Normativa electoral en l’àmbit audiovisual. Plans de cobertura. Blocs electorals. Propaganda política”.
La sessió de treball va tenir lloc el 25 de gener passat a l’espai Roca Umbert de Granollers, organitzada per La Xarxa i per la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya (FMCLCat), i va comptar amb la participació del CAC i del Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC).
En la sessió hi van participar el president del CAC, Xevi Xirgo, i la cap de l’Àrea Jurídica del Consell, Carme Fita.
Arran de la participació del CAC i del debat generat, aquest regulador ha obert un apartat al web, on s’inclou, a títol informatiu, un document amb la normativa aplicable durant el període electoral, amb el calendari corresponent a les eleccions municipals del 28 de maig i amb un resum de les prohibicions i les obligacions establertes. També s’hi inclou un enllaç a un correu electrònic, on les persones interessades poden adreçar les seves consultes sobre la matèria.