Programant el curs 21/22
Juliol és un mes dedicat per molts docents a la formació i a la preparació de materials pel curs vinent. Els qui ja sabeu els nivells que tindreu, potser esteu aprofitant per avançar en la selecció de llibres i en el disseny de la programació del curs 21/22 per acabar de tancar-la al setembre.

Si estàs en aquesta etapa abans d'agafar vacances i et ronda pel cap la idea d’introduir canvis en la teva matèria, des de l'eduCAC et proposem l'educació en comunicació com a fil d'Ariadna de les competències transversals del currículum de secundària.
Treballar els àmbits digital, i personal i social a través de l’educació mediàtica et permetrà incorporar amb facilitat qüestions amb les quals de ben segur et trobaràs durant el curs, relacionades amb els hàbits digitals, i que cal aprendre a gestionar.
De què parla l'eduCAC?
- De l’agenda mediàtica (qui escull què és i què no és notícia?) i de les bombolles de filtres, i també de sobreinformació, infoxicació i deepfakes. De com cada cop és més complicat saber a qui ens creiem.
- De com el sensacionalisme ha generat una gran transformació de la informació als mitjans, que vira cada cop més cap a l'infoentreteniment.
- De com els programes de telerealitat o realities s'han fet forts a les graelles de televisions generalistes i temàtiques, i del paper dels estereotips en aquest tipus de format. Què hi ha de realitat, en els xous d'impacte?
- De com nosaltres també ens hem convertit en generadors de continguts i d'entreteniment per als altres a través de tot allò que compartim a les xarxes socials. En som conscients?
- L'eduCAC també parla del llenguatge i de l'estètica audiovisual a través de la ficció que consumeixen els i les joves, i dels estereotips presents a les series de ficció juvenils.
- I de com el mòbil ha transformat la nostra forma de relacionar-nos, i s'ha convertit en una extensió de nosaltres mateixos. Motiu més que suficient per cuidar la nostra identitat digital i ser conscients del que projectem a les xarxes socials.
- Sense oblidar les noves formes de publicitat que consumim a través de persones influenciadores i com ens impacten. I més...
Com són les unitats de l'eduCAC?
Les dotze propostes didàctiques de l'eduCAC estan:
- Desenvolupades des de referents i entorns propers a l'alumnat.
- Estructurades en quatre eixos o blocs temàtics: informació, entreteniment, publicitat i bones pràctiques amb els audiovisual i internet.
- Contextualitzades amb una introducció comuna a cada bloc, a més de l'apartat inicial De què tracta aquesta unitat, on s'ofereix un marc conceptual al docent.
- Programades a partir de les competències digital i personal i social del currículum.
- Per incorporar-les a la teva programació únicament et caldrà afegir la contextualització de la matèria i els objectius específics.
- Completades amb un objectiu competencial, lligat a les dimensions i competències de cada àmbit, una guia de programació amb criteris d'avaluació i els indicadors d'assoliment.
- Descarregables en format PDF, amb una guia de programació i la seqüència didàctica.
Viure en el món que ens ha tocat requereix d'una ciutadania digital que sigui capaç de consumir, entendre, interpretar, analitzar i produir missatges audiovisuals de forma crítica i responsable.
Si ja tens clara la necessitat de l'educació mediàtica, i vols treballar les competències transversals a la vegada, a l'eduCAC et proposem continguts interessants i integrats al currículum, perquè tinguis més fàcil trobar-li un temps i un espai.
I si tens cap dubte, escriu-nos i en parlem!