La Comissió Europea actualitza les Directrius per al personal docent i educatiu sobre la lluita contra la desinformació i la promoció de l'educació mediàtica a través de l'educació i la formació

 

imatge
Font: Comissió Europea

 

En aquestes directrius, el personal docent i educatiu pot trobar-hi recomanacions pràctiques per enfortir l'educació en comunicació del seu alumnat. Ofereixen consells pràctics i suggeriments que el professorat pot aplicar a les seves aules aprofitant els seus propis coneixements i experiència especialitzats. 

S'hi inclouen diverses anàlisis aprofundides de temes d'específica rellevància, com ara la naturalesa de la desinformació, el paper de la intel·ligència artificial generativa i les plataformes de xarxes socials i les persones influenciadores, així com descripcions d'estratègies específiques per combatre la desinformació, inclòs el prebunking (desmuntar o refutar narratives falses, rumors i tècniques de manipulació abans que les persones hi estiguin exposades). 

A més de consells i idees, les Directrius també inclouen diversos plans de lliçons que els professors poden utilitzar per abordar la desinformació. Aquestes Directrius també inclouen una sèrie de recomanacions per donar suport al sector educatiu i les persones que ostenten responsabilitats polítiques per promoure l'educació mediàtica a les aules i les escoles.